יום ראשון, 11 באוקטובר 2020

טורקיז בהיר אופיר

 


מאפיינים - חצי אטומה, מט-משי, יציבה

צבע - טורקיז בהיר ממש לבן

סיבה - יתכן שהמגנזיום הופך את הגוון הנחושת לירוק בהיר והנתרן משפיע עליו להפוך לגוון טורקיז. יש מגוון מתיכים בגלזורה כך שקשה להצביע על סיבה ודאית. 

* זאת גלזורה שיצרתי במהלך שיעור טכנולוגיה בבצלאל. אלישבע רבין, המורה לטכנולוגיה קרמית, נתנה לנו נוסחא של יחסים בין מתיכים ראשיים, משניים, אוטמים ויוצרי זכוכית. ואנחנו בחרנו באילו חומרים להשתמש ובאיזה אחוזים לשלב אותם במתכון ולאחר מכן בדקנו אותו גם עם צובענים.   

אני לא רציתי גלזורה מבריקה במיוחד אז שילבתי בין פלדספר אשלגני לנתרני. הוספתי מגנזיום כדי שיווצרו צבעים סגולים בגלזורה ושתהיה לה איכות משית. הוספתי קצת קאולין ובנטוניט בשביל צמיגות טובה ובחרתי גם בנפלין סייאנט פשוט כי אהבתי את השם שלו. הגלזורה שיצאה מכל המיקס הזה היא גלזורה אטומה בעלת איכות משית מאוד נעימה. 

מתכון לטסט של 100 גרם:

פלדספר נתרני-15 ג'

פלדספר אשלגני-20 ג'

קוורץ-16 ג'

גיר- 15 ג'

מגנזיום-10 ג'

נפלין סייאנט-20 ג'

קאולין-2 ג'

בנטוניט-2 ג'

נחושת אוקסיד- 0.5 ג'

להכנת קילו גלזורה יש להכפיל כל חומר פי 10.

* מזכירה שכל גלזורה יוצאת אחרת לכל קרמיקאי. כך שתמיד כדי להכין טסט של 100 גרם מגלזורה שמוצאת חן בעיניכן ולשרוף אותו אצלכן בתנור. ורק לאחר שראיתן את התוצר והוא יצא יפה לדעתכן, אז ורק אז להכין דלי של כמה ליטרים ממנה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איך הכל התחיל

לפני חמש שנים סיימתי ללמוד במחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל. תמיד עסקתי באומנות וכבר מגיל צעיר התאהבתי בחומר הקרמי, אבל את עולם הגלזורות הכרתי רק ...